IT- ja laitetuki: vikailmoitukset ja priorisointi

Tiketit valmiiksi ja priorisoituna minuuteissa – ilman lisärekryä
Puhebotti vastaa tukipuheluihin heti, kirjaa tiketit ja priorisoi kiireelliset. Se kerää laite- ja käyttäjätiedot kerralla oikein, tekee perustoimet (salasanan nollaus, oikeuspyynnöt, uudelleenkäynnistysohjeet) ja välittää tapaukset suoraan oikealle tiimille. Ruuhka-aikoina se tasaa painetta ja vapauttaa asiantuntijat ratkomaan vaativia ongelmia.
Tilanne:
Tukipuhelut tulevat epätasaisesti, kiireelliset ja ei-kiireelliset sekoittuvat. IT-tuen aikaa kuluu perustietojen keruuseen ja tikettien avaamiseen, etenkin aukioloaikojen ulkopuolella.
Ratkaisu:
Puhebotti vastaanottaa tukipyynnöt 24/7, kerää laite- ja käyttäjätiedot, oirekuvauksen ja kiireellisyyden, avaa tiketin järjestelmään ja antaa seurantalinkin. Kiireelliset ohjataan päivystäjälle heti, muut priorisoidaan ja koonti toimitetaan tiimille.
Tyypillisimmät puhelut jotka hoituvat heti
- Salasana tai kirjautuminen: tunnistus, nollausprosessi, ohjeistus ja vahvistus.
- Laiterikko: koneen nimi, sijainti, sarjanumero, virheilmoitus, kiireellisyys, kuva liitteeksi.
- Tulostus ja verkko: verkon tila, tulostimen tunnus, perusdiagnoosi, tarvittaessa tiketti verkko- tai laitetiimille.
- Oikeuspyyntö ja lisenssit: rooli, järjestelmä, perustelut, reititys hyväksyntään.
- Etätuki tai kenttäkäynti: aikaehdotukset kalenterista, vahvistus ja muistutus.
- Laite- ja ohjelmistotilaukset: malli, määrä, kustannuspaikka, toimitusosoite, hyväksyntäketju.
Näin se toimii
- Asiakas soittaa. Puhebotti tunnistaa aiheen (kirjautuminen, laitevika, verkko, oikeus, tilaus) ja pyytää olennaiset tiedot.
- Botti hoitaa. Avaa tiketin ITSM-järjestelmään, liittää diagnoosin ja ensiapuohjeet, tarjoaa ajan etätukeen tai paikan päälle.
- Tarvittaessa yhdistää. Kiireelliset tai poikkeavat tapaukset siirtyvät suoraan oikealle asiantuntijalle tiivistelmän kanssa.
Suomalainen kumppani
Puhebotti kehitetään Suomessa. Saat paikallisen tuen ja nopean reagoinnin arjen muutoksiin.
