Puhebotti palvelee 24/7
Soita 045 4904609
Eläinlääkärit ja eläinklinikat: puhelut, ajanvaraukset ja päivystys

Lemmikin omistaja saa yhteyden. Klinikalla pysyy tilanne hallussa.
Eläinlääkärille soitetaan usein silloin, kun omistaja on huolissaan. Puhelut voivat osua samaan aikaan leikkausten, vastaanottojen ja yöpäivystyksen kanssa. Puhebotti voi auttaa ottamalla puhelut vastaan, kun linja on varattu tai henkilökunta ei pääse heti vastaamaan.
Botti kerää perustiedot lemmikistä ja yhteydenoton syystä, välittää ne tiimille ja jättää eläinlääkärille tilaa keskittyä hoitotyöhön.
Tilanne:
Puheluita tulee päiväsaikaan, iltaisin ja viikonloppuisin. Osa asioista on kiireettömiä (ajanvaraus, rokotukset, kontrollit), osa taas omistajan näkökulmasta kiireellisiä. Eläinlääkäri tai hoitaja ei pysty aina vastaamaan kesken toimenpiteen. Omistaja ei halua selittää tilannetta vastaajaan, ja osa puheluista jää helposti yrittämättä uudelleen.
Ratkaisu:
Puhebotti voi vastata eläinlääkärin tai eläinklinikan numeroon silloin, kun ette itse ehdi linjoille. Botti kysyy lemmikin perustiedot (esim. laji ja nimi), lyhyen kuvauksen tilanteesta, omistajan yhteystiedot sekä toiveen yhteydenottoajasta. Tiedot toimitetaan klinikan tiimille sovitusti, joka päättää hoidon kiireellisyydestä ja sopii jatkosta. Tarvittaessa kiireelliset aiheet voidaan reitittää puheluroolien ja yhteisesti sovittujen sääntöjen mukaan suoraan päivystäjälle.
Tyypilliset käyttötapaukset
- Ajanvaraus eläinlääkärille tai hoitajalle: rokotukset, terveystarkastus, kontrollikäynnit.
- Huolipuhelut ja oirekuvaukset: omistaja kertoo lyhyesti, mitä on tapahtunut, ja odottaa soittoa takaisin.
- Peruutukset ja ajan siirrot: sovitun käynnin ajankohta muuttuu.
- Yleiset tiedustelut: aukioloajat, päivystyksen yhteystiedot, sijainti tai käytännön asiat.
Miten Puhebotti toimii eläinklinikalla?
- Omistaja soittaa. Puhebotti vastaa klinikan nimellä ja kertoo, että ottaa yhteydenoton vastaan.
- Botti kerää perustiedot. Se kysyy lemmikin perustiedot, lyhyen kuvauksen tilanteesta ja yhteystiedot.
- Tiimi arvioi ja sopii jatkosta. Klinikalla saadaan selkeä lista yhteydenotoista, joiden perusteella voidaan soittaa takaisin ja sopia ajankohdasta tai jatkotoimista.
Tulokset, joita asiakkaasi tavoittelevat
- Lemmikin omistaja saa kokemuksen, että asia on otettu vastaan heti.
- Päivystys ja vastaanotto pysyvät paremmin ajan tasalla tulevista yhteydenotoista.
- Vähemmän menetettyjä puheluja silloin, kun tiimi on kiinni hoitotyössä.
- Mahdollisuus jakaa työkuormaa tasaisemmin ja pitää parempi kirjanpito yhteydenotoista.
Suomalainen kumppani
Puhebottia kehitetään Suomessa. Saat paikallisen tuen ja nopean reagoinnin arjen muutoksiin.
