Majoitus ja mökkivuokraus: varaukset ja saapumisohjeet

Asiakas saa vastauksen heti. Kalenteri täyttyy ilman lisärekryä.

Puhebotti vastaa puheluihin heti, tarkistaa saatavuuden, tekee varaukset ja lähettää saapumisohjeet. Se hoitaa muutokset ja peruutukset, kerää vierastiedot sekä lisäpalvelut (liinavaatteet, siivous) kerralla oikein. Ruuhka-aikoina botti tasaa painetta ja vapauttaa henkilökunnan asiakaspalveluun.

Tilanne:

Asiakkaat kysyvät vapaita päiviä, saapumisohjeita ja peruutusehtoja. Sesonkeina jonot pitenevät ja yhteystietojen keruu vie aikaa.

Ratkaisu:

Puhebotti tarkistaa kalenterin, tekee varauksen ja lähettää vahvistuksen sekä sisäänkirjautumisohjeet. Se kerää vierasmäärän ja lisäpalvelut (esim. liinavaatteet, loppusiivous), hoitaa muutokset ja peruutukset ja siirtää poikkeustapaukset ihmiselle tiivistelmän kanssa.

Tyypilliset käyttötapaukset

  • Varaus: päivämäärät, kohde, vierasmäärä, lisäpalvelut → vahvistus ja ohjeet.
  • Muutos/peruutus: varauskoodi, uudet päivät, hyvitys-/peruutusehdot.
  • Saapumisohjeet ja avainlaatikko: koodi ja ajo-ohjeet SMS:llä.
  • Lisäpalvelut: liinavaatteet, siivous, lemmikkimaksu, lisävuode.
  • Laskutus: laskutusosoite/kortti, kuitit sähköpostiin.

Miten se toimii

  1. Asiakas soittaa. Puhebotti tunnistaa aiheen (varaus, muutos, ohjeet) ja kysyy vain olennaisen.
  2. Botti hoitaa. Tarkistaa saatavuuden, tekee varauksen/muutoksen ja lähettää vahvistuksen sekä ohjeet.
  3. Tarvittaessa yhdistää. Poikkeukset siirtyvät henkilökunnalle tiivistelmän kanssa.

UKK lyhyesti

  • Mitä jos botti ei ymmärrä? Se tarkentaa ja siirtää henkilökunnalle.
  • Voiko maksaa/varmistaa kortin? Botti ohjaa maksulinkkiin tai tallentaa laskutusosoitteen.
  • Miten avainluovutus toimii? Ohje ja koodi lähetetään automaattisesti.
  • Entä peruutusehdot? Botti kertoo ehdot ja toteuttaa peruutuksen sääntöjen mukaan.
  • Monikielisyys? Suomi, ruotsi, englanti vakiona.

Suomalainen kumppani

Puhebotti kehitetään Suomessa. Saat paikallisen tuen ja nopean reagoinnin arjen muutoksiin.