




Katso miten Puhebotti auttaa toimialallasi
Tutustu toimialakohtaisiin esimerkkeihin: mitä puheluita Puhebotti hoitaa ja miten se kytkeytyy kalenteriin, CRM:ään ja chattiin. Puhebotti vastaa heti 24/7, purkaa ruuhkat ja siirtää ihmiselle, kun se on järkevää.


Kiinteistöhuolto ja isännöinti:
vikailmoitukset ja päivystys
Tilanne:
Soittoja tulee myös öisin ja viikonloppuisin. Kiireellisyys vaihtelee, ja tiedoista puuttuu usein osoite, ovikoodi tai tarkka kuvaus. Päivystäjä kuormittuu turhaan.
Ratkaisu:
Puhebotti vastaa heti. Se kysyy osoitteen, kohteen, ovikoodin ja vian kuvauksen, luokittelee kiireellisyyden ja ohjaa kiireelliset suoraan päivystäjälle. Muut kirjataan tehtäviksi järjestelmään, asiakkaalle lähtee vahvistus ja aikaehdotus.


Siivouspalvelut:
ajanvaraukset ja muutokset
Tilanne:
Yrittäjä on työn touhussa eikä ehdi vastata. Varauksia, peruutuksia ja muutoksia tulee pitkin päivää, ja tiedoista puuttuu usein neliöt, osoite tai lisäpalvelut.
Ratkaisu:
Puhebotti hoitaa varaukset vuorokauden ympäri. Se kysyy neliöt, osoitteen ja ovikoodin, huomioi palvelun keston, tarjoaa vapaat ajat ja täyttää peruutuspaikat. Vahvistukset ja muistutukset lähtevät automaattisesti.


Verkkokaupan varasto ja logistiikka:
tilausseuranta ja noudot
Tilanne:
Asiakkaat soittavat tilauksen ja toimituksen tilanteesta, noudon ajankohdasta ja palautuksista. Kampanjat aiheuttavat piikkejä ja jonotus kasvaa.
Ratkaisu:
Puhebotti hakee tilausnumerolla statuksen, antaa seurantalinkin ja ehdottaa nouto- tai toimitusaikoja. Osoitteen muutokset ja palautuspyynnöt kirjautuvat suoraan tiketiksi. Poikkeamat siirtyvät ihmiselle tiivistelmän kanssa, palvelu toimii 24/7.
Puhebotti hoitaa puhelut, kun et itse ehdi: takaisinsoitto talteen ja tilaus valmiiksi. Asiakas saa palvelua, sinä saat liidin.


LVI-asennus ja huolto:
vikailmoitukset ja päivystys
Tilanne:
Soittoja tulee ympäri vuorokauden. Päivystäjä ei ehdi vastata kaikkiin ja sama tieto kysytään useaan kertaan.
Ratkaisu:
Puhebotti vastaa aina. Se luokittelee kiireellisyyden, kerää osoitteen, kohteen kuvauksen, ovikoodin ja yhteystiedot. Kiireelliset ohjataan heti päivystäjälle. Muut kirjataan tehtäviksi ja nostetaan jonoon.


Parturi-kampaamo:
ajanvaraukset ja muutokset
Tilanne:
Yrittäjä on usein asiakkaan kanssa eikä pysty vastaamaan. Puhelut menevät vastaajaan, peruutuspaikat jäävät täyttymättä.
Ratkaisu:
Puhebotti vastaa heti. Se varaa ajan kalenteriin, huomioi palvelun keston ja tekijän, tarjoaa peruutuspaikan jos sellainen löytyy ja kirjaa yhteystiedot. Muutokset ja peruutukset onnistuvat saman puhelun aikana.


Autohuolto:
renkaanvaihto ja määräaikaishuollot
Tilanne:
Sesonkina puhelut ruuhkautuvat. Asiakkaat kysyvät vapaita aikoja ja hintoja. Vastaanoton työaika kuluu perusajanvarauksiin.
Ratkaisu:
Puhebotti hoitaa ajanvaraukset. Se kysyy rekisterinumeron, ehdottaa vapaat ajat, lisää valinnaiset palvelut ja vahvistaa varauksen asiakkaalle. Tarvittaessa siirtää puhelun vastaanottajalle.
Kiinnioloaikoina puhebotti vastaa. Se kerää takaisinsoittopyynnön ja viimeistelee tarjouspyynnön tai tilauksen – asiakas palvellaan, sinä saat valmiin liidin.


Ravintolat ja catering:
varaukset ja tilausmuutokset
Tilanne:
Ilta- ja viikonloppuruuhkat kuormittavat. Pöytävaraukset, noutotilaukset ja muutospyynnöt kasaantuvat, ja allergiat tai aikataulut jäävät helposti kirjaamatta.
Ratkaisu:
Puhebotti ottaa varaukset vastaan 24/7, kirjaa henkilömäärän, toiveet ja allergiat, tarjoaa nouto-/toimitusajat ja lähettää vahvistuksen. Muutokset ja peruutukset hoituvat saman puhelun aikana, ja tiedot tallentuvat varaus- tai kassajärjestelmään.


IT- ja laitetuki:
vikailmoitukset ja priorisointi
Tilanne:
Tukipuhelut tulevat epätasaisesti, kiireelliset ja ei-kiireelliset sekoittuvat. IT-tuen aikaa kuluu perustietojen keruuseen ja tikettien avaamiseen, etenkin aukioloaikojen ulkopuolella.
Ratkaisu:
Puhebotti vastaanottaa tukipyynnöt 24/7, kerää laite- ja käyttäjätiedot, oirekuvauksen ja kiireellisyyden, avaa tiketin järjestelmään ja antaa seurantalinkin. Kiireelliset ohjataan päivystäjälle heti, muut priorisoidaan ja koonti toimitetaan tiimille.


Majoitus ja mökkivuokraus:
varaukset ja saapumisohjeet
Tilanne:
Asiakkaat kysyvät vapaita päiviä, saapumisohjeita ja peruutusehtoja. Sesonkeina jonot pitenevät ja yhteystietojen keruu vie aikaa.
Ratkaisu:
Puhebotti tarkistaa kalenterin, tekee varauksen ja lähettää vahvistuksen sekä sisäänkirjautumisohjeet. Se kerää vierasmäärän ja lisäpalvelut (esim. liinavaatteet, loppusiivous), hoitaa muutokset ja peruutukset ja siirtää poikkeustapaukset ihmiselle tiivistelmän kanssa.

Toimialat, joille
Puhebotti sopii
Puhebotti skaalautuu lähes kaikille aloille, joissa asiakas ottaa yhteyttä puhelimitse — ajanvarauksista tiedusteluihin ja tukipyyntöihin. Jos et löytänyt omaa toimialaasi esimerkeistä, toteutamme saman sujuvan puhelukokemuksen myös teille: räätälöimme dialogit, integraatiot ja mittarit tarpeenne mukaan ja käynnistämme pilotin nopeasti.
Palvelua ilman jonotusta. Puhebotti vastaa heti.

Ei uutta rekryä
Yksi Puhebotti hoitaa useita vuoroja yhtäaikaa. Kapasiteetti skaalautuu ilman palkka- ja perehdytyskuluja.

24/7 ja nopea vastaus
Asiakas saa vastauksen sekunneissa myös iltaisin ja viikonloppuna. Yksikään yhteydenotto ei jää väliin.

Lisää myyntiä
Puhebotti varaa kalenteriin ajan, tarkistaa tilauksen tai varauksen, hakee tuotetiedot, avaa reklamaation, lähettää vahvistuksen ja ohjeet.

Tiedot aina tallessa
Puhebotti vie asian maaliin tai siirtää tiedot ihmiselle tiivistelmällä. Ei enää missattuja asiakaspuheluja tai tietoja. Tyytyväisemmät asiakkaat ja työntekijät.

